PENYELIDIKAN PRA-U 2011

Monday, July 23, 2012

PENDUDUK ARAB SAUDI ANTARA PALING MALAS

Kegiatan Kebiasaan Golongan Dewasa Saudi.
Satu kajian baru oleh Jurnal Perubatan Lancet telah mendapati bahawa penduduk Arab Saudi adalah yang ketiga paling malas di dunia dengan 68,3 peratus daripada orang dewasa yang gagal untuk membuat apa-apa senaman pun.

Akhbar Saudi Al-Watan akhbar melaporkan bahawa berita, yang pertama kali disiarkan dalam Times Malta, menunjukkan bahawa kurang bersenam yang membawa kepada penyakit merbahaya.
 
Hanya 2-3 generasi yang lalu, penduduk yang berasal dari sumber utama pendapatan negara-negara Teluk termasuk buruh fizikal seperti memancing, penggembala kambing dan menyelam mutiara.

Pembangunan kekayaan minyak Teluk banyak mengubah gaya hidup penduduk di rantau ini. Beribu-ribu orang telah terdorong untuk menduduki jawatan yang mudah dalam institusi-institusi kerajaan yang menerima pembiayaan melimpah atau menawarkan faedah pengangguran yang mencukupi.

Kuwait dan UAE juga bertaraf masing-masing dalam sepuluh teratas dengan 64,5 peratus dan 62.5 peratus daripada orang dewasa tidak memenuhi tahap yang disyorkan aktiviti. 
rujuk  DI SINI

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...