PENYELIDIKAN PRA-U 2011

Thursday, November 8, 2012

ISRAEL AKAN TEWAS BILA BERTEMBUNG DENGAN IRAN

Tentera Iran menguji peluru perpandu jarak jauh dan sederhana.
Pesawat tanpa juruterbang dengan membawa tropedo
Bagi tempoh tiga tahun yang lalu, Israel bukan sahaja menuntut sekatan tetapi telah mengugut untuk menjalankan serangan unilateral ke atas Iran dan jelas telah digunakan dalam setiap bentuk peperangan psikologi, keganasan adalah bendera palsu dan penipuan untuk menarik Amerika Syarikat, Perancis dan NATO ke dalam serangan ke atas Iran sebagai proksi Israel.

Kini, dengan kenyataan Menteri Pertahanan, Ehud Barak minggu ini, kita dapat menyimpul bahawa bukan hanya bergurau, tetapi akan tetap mejatuhkan atau sekurang-kurang menundukkan negara-negara yang diangkap merbahaya bagi negaranya.

Israel kini mendakwa bahawa mereka percaya Iran tidak membina senjata nuklear selepas semua sekatan yang dijalankan tetapi merancang untuk menyerang Iran, mungkin pada musim panas akan datang, bergantung kepada cuaca, jadual percutian dan, mungkin, keputusan pilihan raya presiden AS.

Pakar-pakar Iran telah berjaya dalam menghasilkan pesawat tanpa pemandu yang pertama di dunia  (VTOL) , yang akan diumumkan dalam masa terdekat. Iran menikmati ultra-teknologi canggih dan telah dikeluarkan untuk kali pertama di dunia, seorang pakar Iran dalam pasukan penyelidikan yang bertanggungjawab membina pesawat ini, Abbas Jem, memberitahu agensi berita Mehr pada sabtu 3 november 2012  lalu.

Keupayaan missile Iran menjankau dunia
Beliau menambah bahawa pesawat akan diuji pada hari Sabtu dan akan diumumkan semasa sambutan subuh 10 Hari, yang akan bermula pada 31 Januari, menandakan ulang tahun ke-34 kemenangan Revolusi Islam di Iran. Beliau berkata bahawa pesawat ini tidak memerlukan landasan pada semua dan boleh berlepas dan mendarat secara menegak. Jam menambah bahawa NASA telah mengesahkan pembuatan pesawat udara tanpa pemandu dan maklumat.

Jenis Missile Iran
Penyelidik Iran sebelum ini, mereka bentuk untuk membina radar bagi mengelakkan pesawat ini dikesan oleh radar USA, Pesawat ini dinamakan Liko, dengan kapasiti membawa 100 kg kargo untuk 100 kilometer. Ia juga mampu terbang tanpa henti selama tiga jam. UAV 53 kg boleh terbang pada ketinggian 16,000 kaki dan memerlukan pendaratan panjang landasan singkat.

Karrar, pesawat awal tanpa juruterbang Iran, diumumkan pada bulan Ogos 2010, mampu membawa muatan tentera seperti roket untuk menjalankan misi pengeboman terhadap sasaran darat, terbang jauh pada kelajuan yang sangat tinggi, dan pengumpulan maklumat.


Missile Iran boleh dilancarkan pada kenderaan yang mudah
bergerak kemana sahaja .

Pesawat udara tanpa pemandu milik negara, Shahed 129, diumumkan pada bulan September 2012, boleh menjalankan misi pertempuran dan peninjauan dengan keupayaan penerbangan 24 jam tanpa henti.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...