PENYELIDIKAN PRA-U 2011

Friday, November 11, 2011

PERKARA PELIK TAPI NYATA


Berita dari Coneta Angelita, Mexico,

Sungai di bawah laut, tapi airnya tidak bercampur. Atas air tawar atau payau manakala saliran bawahnya air masin. Tedapat daun-daun dan ranting di dalam saliran sungai di bawah laut. Yang nyata benda ini tidak pelik kerana telah di jelaskan dalam Al Quran.


“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.”  ( Al Furqan:53)


Dia membiarkan dua lautan mengalir yang keduanya kemudian bertemu,. antara keduanya ada batas yang tidak dilampaui masing-masing. Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? " ( Ar-Rahman 19-21)

Jelas gambar penyelam masih berada di air masin [ laut ], di bawahnya adalah
sebatang sungai dengan daun-daun kering dan ranting-ranting kayu

 







 Cenote Angelita atau Goa Bidadari Kecil, tempat di mana terdapat 3 keganjilan sekaligus. Jika anda menyelam sedalam lebih dari 30 meter maka anda akan menemui bahawa air di sekitarnya segar dengan air tawar, namun setelah kedalaman melebihi 60 meter maka air akan berubah menjadi masin, lalu kamu akan melihat pemandangan sebuah “sungai” dengan pepohonan dan daun-daun yang berguguran. Sebenarnya sungai adalah satu lapisan hidrogen sulfat.

Dari web ini:
http://izismile.com/2009/11/17/unbelievable_the_underwater_river_4_pics_1_video.html

“These amazing pictures were taken by the professional diver Anatoly Beloshchin in the cave Cenote Angelita, Mexico. Here’s his description: “We are 30 meters deep, fresh water, then 60 meters deep – salty water and under me I see a river, island and fallen leaves… Actually, the river, which you can see, is a layer of hydrogen sulphide.”

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...