PENYELIDIKAN PRA-U 2011

Wednesday, December 11, 2013

CHINA DAN RUSIA TIDAK MENGGUNAKAN DOLAR USA DALAM PERDAGANGAN

Amerika Syarikat sedang mengalami satu "keruntuhan ekonomi" kerana kuasa-kuasa besar seperti China dan Rusia telah mengambil keputusan untuk tidak menggunakan dolar AS dalam perdagangan, seorang penganalisis politik berkata.



"Ekonomi Amerika mula runtuh. China, Rusia dan banyak negara lain telah bergerak untuk tidak menggunakan dolar AS dalam perdagangan, "kata Linh Dinh dalam temu bual dengan Press TV pada hari Selasa. "Oleh itu, apabila dolar AS kehilangan statusnya sebagai mata wang rizab, kehidupan di USA akan menjadi lebih sukar. 

Penganalisis itu mengkritik media berita Amerika yang tidak memberitahu kebenaran tentang keadaan ekonomi mereka yang sebenar. "Media berbohong dan memadamkan berita sebenar dengan mengatakan bahawa pemulihan ekonomi. Penipuan baru ini bahawa kadar pengangguran adalah turun kepada 7 peratus, tetapi ini adalah karut.  Malah, hanya 47 peratus daripada orang dewasa Amerika mempunyai pekerjaan sepenuh masa, dan 40 peratus daripada pekerja AS membuat kurang daripada $ 20,000 setahun, " katanya. 

"Ramai orang membuat sedikit pendapatan, mereka perlu bergantung pada kopun makanan untuk membeli barangan runcit dan ramai  pergi ke gereja untuk mendapatkan makanan percuma. Saya tahu keluarga empat, dengan dua pekerjaan, yang perlu melakukan ini. Bapa, dengan kerja sepenuh masa, juga mesti menjual darah sekali-sekala, "jelas Linh Dinh. Beliau juga membanding pendapatan Amerika 'dengan perbelanjaan bulanan mereka. "Walaupun bank-bank besar menerima dana kerajaan dan membuat keuntungan rekod, mereka membayar juruwang bank mereka hanya $ 12 satu jam, sebelum cukai, dan seorang pekerja gaji minimum hanya membuat yang tidak masuk akal $ 8 sejam. Ada juga yang kurang. 

Sementara itu, harga barangan naik, terutama untuk makanan, sewa dan gas, tetapi angka inflasi juga satu pembohongan, "katanya. Beliau berkata bahawa kerajaan AS "terus berbohong untuk menipu warga asing dengan menyatakan rakyat Amerika kaya yang boleh membeli saham-saham besar. Jika terdapat pemulihan yang, 47 juta rakyat Amerika tidak akan pada kopun makanan, menunjukkan rekod  tertinggi, dan 1.2 juta kanak-kanak Amerika yang bersekolah awam akan kehilangan tempat tinggal. " Terdapat bandar-bandar khemah di setiap negeri sekarang. Dalam seratus batu di mana saya lalui, terdapat beberapa bandar-bandar khemah di mana orang hidup dalam kesejukan, musim dingin dan membuang air besar ke dalam baldi. Adakah ini bunyi seperti kehidupan di negara yang paling besar yang dipanggil di bumi? "Tanya beliau. "Sementara itu, Amerika  melahirka beberapa orang terkaya dan menjadi lebih kaya raya, dan ini semua terima kasih kepada kerajaan yang berfungsi hanya untuk golongan paling kaya, Rakyat bawahan tinggal dalam serba miskin dan sensara.

Berita lanjut lihat di sini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...